Saturday, February 4, 2012

Public Domain Classic, RIP


English text - le texte français suit

As many of you know, I have relied heavily on the Japanese site Public Domain Classic in my musical illustrations. Imagine my disappointment when I got a “404” error when I visited recently!

I have waited this out a few days to see if it was a technical issue on their side, but it appears that they have ceased to exist, and so we have lost a rich resource of Public Domain recordings of the standard repertoire.

All is not lost – we do have other repositories (MQCD's large music library being one), but it will cause problems with the Tuesday Blog, as there is a policy on TalkClassical restricting redirects to “competitor” sites.

What I will be doing on an as-encountered basis, is try and find alternate souirces for the materials I have used within ITYWLTMT, including posting the material on my YouTube channel if need be.

This is truly a sad turn of events…

Texte français

Nos lecteurs assidûs savent que j'abuse des ressources du site japonais Public Domain Classic pour mes illustrations musicales. J'étais fort surpris de recevoir des "erreurs 404" de la part du site depuis les derniers jours - le site ne répond plus!

J'ai laissé passer quelques jours avant de paniquer, mais il est évident que nous avons maintenant perdu une riche ressource de musique dans le domaine public!

Toutefois, il reste encore d'autres ressources sur Internet - comme la bibli musicale du site MQCD mais la réalité est que certaines sélections sont probablement perdues à tout jamais.

Ce que je compte faire au gré de mes mises à jour sur ITYWLTMT, est de renouveler ces hyperliens, quitte à publier certaines sélections téléchargées dans ma collection sur notre chaîne YouTube.

C'est vraiment navrant...





No comments:

Post a Comment