Friday, December 30, 2011

Rétrospective / 2011 / The Year in Review

Commentaire français - English commentary below


C'est probablement de la prétention mal placée de ma part, mais j'ai cru que pour ma dernière réflexion sur ITYWLTMT cette année, je ferais un survol de mon aventure bloguesque au cours des derniers neuf mois (six en français), et taquiner mes lecteurs avec quelques unes de mes initiatives pour 2012.


Ce que je retiens de 2011


Neuf mois, plus de 80 réflexions avec des illustrations musicales, échelonnées sur maintenant siz plateformes (si on compte OperaLively, un site duquel je parlerai plus longuement le 15 janvier) et plus de 75 playlists YouTube. Clairement, je n'ai pas beaucoup chômé!


Faites ;'expérience google avec "itywltmt" et vous aurez plus de 2000 résultats!


J'ai clairement le sentiment d'appartenir à une grande communauté de mélomanes branchés - j'ai amassé une trentaine de cyber-amis, donc je ne me sens sûrement pas seul!


Comme je l'ai exprimé à quelques reprises sur ce blogue, c'est plutôt surprenant de voir la fréquentation de mes plateformes (près de 200 visites en moyenne ici, et des billets qui sont lus généralement par près d'une centaine de mélomanes sur TalkClassical et MQCD Musique Classique! Qui l'aurait cru, pas moi, en tous cas.


Au moment d'écrire ces lignes, on écoute mes baladodiffusions au moins une soixantaine de fois par mois, et on semble avoir aimé mes billets sur l'obsession Numéro Un, car quatre des six réflexions les plus visionnées sur ce site proviennent de cette série. (Cliquez ici pour voir nos statistiques comparatives pour le mois du 23 novemnbre au 23 décembre).


Que nous réserve 2012? 


Voici quelques taquineries:
  • En janvier, le pianothon d'ITYWLTMT;
  • Notre cinquantième montage baladodiffusé est prévu pour le 6 avril (50 ans jour-pour-jour après un concert des plus notoires...);
  • Il y aura une série d'été, comme les quatuors l'an dernier, axée sur un genre particulier de musique de chambre ou instrument seul;
  • N'oublions pas les anniversaires pour 2012: le 150e anniversaire de naissance de Debussy, le 75e anniversaire du décès de Gershwin et Ravel, et le 80e anniversaire de naissance de Glenn Gould - pour ne nommer que ceux-là;
  • Après notre 50e montage, il y aura probablement des reprises de montages qu'on sortira du coffre-fort afin de les épousseter




En terminant, laissez-moi faire un autre appel à vous tous: abonnez vous à mn blogue, laissez moi des commentaires et faites-moi des suggestions pour des montages! C'est plaisant d'avoir des nouvelles (et du feedback) de mes lecteurs!


A propos du montage: Pour cette fin d'année, je vous propose un collage vidéo de quelques uns de mes clips préférés, utilisés ça et là dans le cadre de mes réflexions - presque 5 heures de musique continuelle!. De beaux souvenirs, j'espère (cliquez ici pour vous rendre aux clips).


Bonne année 2012 à vous tous!


==================================================================

English Commentary



This is my first ever “year in review” post, and all I can say is “what a year it’s been!”

At the end of 2010, I don’t even think the thought of blogging was even in my mind. I can’t rightly say that there’s anything in particular that got me started, other than my passion for music. Twelve months later, I have over 80 posts to my credit, over six web platforms, and we’ve put together well over 100 playlist and audio montages – be they podcasts or YouTube playlists or general mashing together of openly-available music sources.

I have created enough content that merely googling “itywltmt” gives us well over 2000 results! Some of my November/December stats are shown below...

The things I take away from this year (nine months, really) of blogging

Th biggest take-away for me is that “I belong”.  I belong to a large community of internet music lovers, that I communicate with on a daily basis in both of my languages of predilection. If I add-up my “followers” on YouTube, here on ITYWLTMT and my cyber-friends on TalkClassical and MQCD Musique Classique, I have almost 30. I have to think many of them cross over many of my platforms (I know that for a fact). Sure, I wish that there were fewer anonymous visitors to my platforms, but the relationships I have built over such a short time have been very meaningful, very supportive, and have allowed me to explore surprising areas of the blogosphere and musical cyber-community.

In addition to my cyber-friends, I am read by hundreds of people all over the world, which (as I expressed a few months ago) is in itself both wholly satisfying and very humbling! Hopefully, there will be more readers, more friends and – dare I say it again – a lot more feedback on what I write and what I do on my platforms.

What’s Up for 2012?

Here are some teasers:
  • In january, our ITYWLTMT pianothon;
  • Momntage #50 is scheduled to happen on April 6th, which is itself the fiftieth anniversary of a notorious concert...
  • We will have a summer series - like our Summer of the String Quartet last year - featuring chamber or solo instrument works (More on that in die course...)
  • We will have some anniversary posts - Debussy's 150th birthday, Glenn Gould's 80th, and the 75th anniversary of the passing of both Gershwin and Ravel (among others...)
  • Once we hot our 50th montage milestone, I figure I may dust up some of the montages that are in the vault for us to enjoy again.
What is Today’s YouTube Playlist?

Back in May, when I started “broadcasting” on YouTube, I opened a special playlist “ITYWLTMT’s Video Favourites”, a video scrapbook of odd duck videos that I have featured at one time or another in my blog, that didn’t quite fit in a dedicated playlist. This video scrapbook has mostly Classical favourites, as well as some “funny bits” and other stuff. I was surprised to see that I had about 5 hours worth of video clips in that playlist!

When I reviewed the clips, it allowed me to remember some of the posts I published here and elsewhere, going as far back as my “Internet Graduation Recital” of early June, and all the way to some of my December posts.

I will “close” this favourites playlist, and start a new one for 2012…

Happy New Year 2012!


Statistiques/Statistics




(Overall Traffic /Fréquentation globale)

(Time spent per visit / Durée des visites)
NOTE: About 75% of visits last less than 1 second / environ 65% des visites durent moins qu'une seconde


Podcasts/Baladodiffusions








Votre/Your Montage



(MISE À JOUR / UPDATE - 31-12-2011)

Palmarès des billets / Most popular posts


Un programme de premières, signées Brahms (Oct 4, 2011) - 125 Pageviews

Montage #27 - Chopin "Number One" Montage / Montag... (Oct 21, 2011) - 125 Pageviews

Montage #26 - Mozart "Number One" Montage / Montag... (Oct 14, 2011) - 123 Pageviews

Montage #24 - Three "E"'s in Beethoven / Beethoven... (Sep 30, 2011) - 118 Pageviews

Montage #30 - Remembrance Day / Le Jour du Souveni... (Nov 11, 2011) - 107 Pageviews

Éphéméride musical - le 21 septembre 1963 (Sep 21, 2011) - 104 Pageviews

Montage #28 - Beethoven "Number One" Montage / Mon... (Oct 28, 2011) - 99 Pageviews

Montage #22 - Night time / La nuit (Sep 16, 2011) - 87 Pageviews

USAF Heritage of America Band (Nov 8, 2011 - 83 Pageviews

La chronique du disque (septembre 2011) (Sep 27, 2011) - 71 Pageviews

No comments:

Post a Comment